Volené orgány

Zastupitelstvo, rada, výbory, komise

Zastupitelstvo MČ, Výbory zastupitelstva, Rada MČ, Komise zřízené radou, …

Více

Tisk E-mail

Informační zpravodaj PID č. 5/2020

Obsah

Trvalé změny PID od 2. března 2020
PID se připravuje na turistickou sezónu
Dětský výletní vlak Cyklohráček vyjede do sedmé sezóny
Integrace Kokořínska od května 2020

 
Trvalé změny PID od 2. března 2020

   Od 2. března 2020 se provoz městských autobusových linek v Praze vrací do obvyklého rozsahu (končí lednovo-únorové omezení provozu části linek). Současně dojde k několika trvalým změnám autobusových linek a úpravám intervalů vyplývajícím z přepravních průzkumů. Vznikají dvě nové linky – 122 z Újezdu u Průhonic na Opatov a 249 ze Zličína do nové bytové zástavby Nový Zličín.
   Ve Středočeském kraji dochází pouze ke kosmetickým změnám vybraných linek, výjimkou je výrazné posílení expresní linky 334 ze Smíchovského nádraží do Jesenice a Psár.

Změny jednotlivých linek

102    Linka je i nadále zkrácena o úsek Sídliště Bohnice – Staré Bohnice (cca od léta 2020 je v souvislosti se změnou trasy linky 236 plánováno její prodloužení do Zámků).
122    Nová linka v trase K Sukovu – Kateřinky – Opatov (v provozu pouze v ranní špičce pracovních dnů v intervalu 30 minut).
151    Prodloužení intervalu v pracovní dny dopoledne z 20 na 30 minut.
157    Nový 1 pár spojů na konci ranní špičky pracovních dnů.
172    Změna průjezdu Malou Chuchlí ve směru Na Hvězdárně beze změny zastávek.
175    Prodloužení intervalu v pracovní dny dopoledne z 20 na 30 minut.
176    Prodloužení intervalu v pracovní dny dopoledne z 10 na 12 minut.
182    Převedení části spojů na konci ranní a odpolední špičky pracovních dnů ve směru z Vinoře na linku 185.
183    Prodloužení intervalu v pracovní dny dopoledne z 20 na 30 minut.
185    Spoje ukončené v zastávce Vinořský hřbitov prodlouženy do zastávky Vinoř, linka posílena o spoje na konci ranní a odpoledne špičky pracovních dnů ve směru z Vinoře převedené z linky 182.
186    Zkrácení intervalů v pracovní dny: z 20 na 15 minut ve špičkách, ze 30 na 20 minut dopoledne.
193    Prodloužení intervalu v pracovní dny dopoledne z 10 na 12 minut.
213    2 spoje v pracovní dny ráno z Křeslic jedou nově již z Nového náměstí.
216    Opětovné zkrácení intervalů v pracovní dny, zrušení provozu o víkendech.
223    Všechny spoje v ranní špičce pracovních dnů nově vyjíždějí již ze zastávky Breitcetlova.
236    Vybrané spoje jsou i nadále prodlouženy o úsek Sídliště Bohnice – Staré Bohnice jako náhrada za linku 102 (cca do léta 2020, kdy se připravuje trvalá změna trasy linek 102 a 236).
240    Prodloužení intervalu v ranní špičce pracovních dnů z 10 na 12 minut.
244    Změna průjezdu Malou Chuchlí ve směru Sídliště Radotín beze změny zastávek.
249    Nová linka v trase Zličín – Nový Zličín (v provozu v pracovní dny cca od 6:00 do 20:00 v intervalu 12 minut v ranní špičce, 30 minut v dopoledním sedle a 15 minut v odpolední špičce).
268    Školní linka v trase Na Pískách – Vojenská nemocnice je zrušena (nahrazena opětovným zkrácením intervalu linky 216).
334    Výrazné rozšíření provozu linky, zkrácení intervalů v ranní špičce na 30–40 minut a v odpolední špičce za 45 minut.
688    Změna časových poloh spojů z důvodu zlepšení přestupních vazeb mezi vlaky a autobusy ve Mstěticích.
902    Zavedení garantované návaznosti v zastávce Vítězné náměstí mezi linkou 91 ve směru z centra a linkou 902 ve směru Lysolaje.

   Změny zastávek

Sparta    nová zastávka obousměrně pro linku 909 (na znamení)
K Juliáně    nová zastávka obousměrně pro linky 161, 312 a 907 (na znamení)
Korunovační    nová zastávka obousměrně pro linku 907 (na znamení)
Zároveň se od 2. 3. 2020 u vybraných zastávek a území Prahy mění charakter ze „stálé“ na „na znamení“. Kompletní přehled změn je k dispozici na www.pid.cz.


PID se připravuje na turistickou sezónu

   Koncem března po zimní přestávce opět vyplují sezonní přívozy a vyjedou sezonní vlaky PID do zajímavých míst Středočeského kraje. Na svou tradiční trasu z Dobřichovic přes Mníšek pod Brdy do Kytína vyjede také Brdský cyklobus.

   Pražské přívozy

   K celoročním přívozům P1 (Sedlec – Zámky), P2 (V Podbabě – Podhoří) a P8 (Císařský ostrov – Troja) vyjedou v sobotu 28. března 2020 opět všechny sezonní pražské přívozy P3, P5, P6 a P7. Jedinou změnou bude rozdělení přívozu P5 na dvě linky (P4 Císařská louka – Kotevní a P5 Císařská louka – Výtoň). Ostatní lodní linky vyplují v totožných trasách i rozsahu provozu jako loni (P3 Lihovar – Veslařský ostrov, P6 Lahovičky – Nádraží Modřany, P7 (Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský ostrov).

   Rekreační vlaky

   Sezonní vlakové linky vyjedou letos v obdobném rozsahu jako loni (většina vlaků v období duben – říjen, vybrané vlaky jen červenec – srpen), k dispozici bude celkem 8 pravidelných vlakových linek dopravců České dráhy a KŽC Doprava, provozovaných především o víkendech. Ve všech těchto vlacích platí také Tarif PID.

  • Cyklohráček: Praha – Hostivice – Slaný – Zlonice
  • Kokořínský rychlík: Praha – Neratovice – Všetaty – Mělník – Mšeno
  • Výletní vlak Český ráj: Praha – Nymburk – Jičín – Libuň – Turnov
  • Bezdězský rychlík: Praha – Neratovice – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Bezděz
  • Cyklovlak Cyklo Brdy: Praha – Beroun – Zdice – Jince – Příbram – Březnice – Blatná
  • Posázavský motoráček: Praha – Vrané n. Vlt. – Týnec n. Sáz. – Čerčany
  • Podlipanský motoráček: Pečky – Plaňany – Bošice – Kouřim – Zásmuky – Bečváry (pouze červenec – srpen)
  • Rakovnický rychlík: Praha – Beroun – Křivoklát – Rakovník

   Kromě toho budou České dráhy provozovat obdobně jako loni o vybraných víkendech speciální historické vlaky do Posázaví, na Křivoklát i po Praze (se zvláštním tarifem).


Dětský výletní vlak Cyklohráček vyjede do sedmé sezóny

   Výletní vlak Cyklohráček vyjede v sobotu 28. března 2020 již do své sedmé sezóny! Speciální vlaková souprava vás opět dvakrát denně o sobotách, nedělích a svátcích sveze z pražského hlavního nádraží do královského města Slaný. Protože si Cyklohráček každoročně pro své cestující připravuje nejednu novinku, jinak tomu nebude ani v letošním roce. Největší novinkou bude zrekonstruovaný nízkopodlažní vůz plný hraček. Ten během zimní přestávky vláčku prošel vnější i vnitřní obnovou. Vůz dostal zcela nový oranžový kabát, interiér získal nové a především lehce čistitelné podlahy z měkčeného PVC. Původní stanoviště strojvedoucího je přestavěné na dětskou hernu, kde si mohou děti vyzkoušet, jaké to je řídit skutečný vlak. Modernizací také prošlo sociální zařízení, které bylo dovybaveno například o koš na použité pleny.
   Částečnou obměnou prošel také vůz plný kol. Pro naše hrajvedoucí i vlakvedoucí zde byl vytvořen zcela nový služební oddíl, jehož součástí je zavedení zkušebního provozu služby ČD Minibar – nabídky základního sortimentu občerstvovacích služeb, jež bylo delší dobu ze strany cestujících poptáváno. Nabídku drobného občerstvení bude vzhledem k neprůchodnosti soupravy Cyklohráčku nabízet stevard jen ve voze se služebním oddílem. Nabídka občerstvení je omezená zázemím pro ČD Minibar ve vlaku s tím, že v nástupních stanicích bude sortiment průběžně doplňován. V případě mimořádností nebo plánovaných výluk může výjimečně dojít k neposkytování této služby.
   V našem výletním vláčku neplatí žádné speciální jízdné. Cyklohráček pro malé i velké dobrodruhy jezdí stále za standardní tarif Pražské integrované dopravy (PID) či tarif Českých drah (ČD). Jízdné PID platí ve vlaku jak v podobě předplatních papírových nebo elektronických kuponů, tak v podobě jízdenek PID pro jednotlivou jízdu, a to vždy podle jejich časové a pásmové platnosti. Jízdenky ČD si můžete zakoupit ve stanicích u pokladen, nebo u vlakvedoucího, pokud nastupujete tam, kde pokladna není.


Integrace Kokořínska od května 2020

   K termínu 2. května 2020 (datum může být ještě změněno) je připravována integrace autobusových linek v oblasti Kokořínska (oblast mezi Mělníkem, Liběchovem, Mšenem, Mělnickým Vtelnem a Všetaty). Zavedeno bude 9 nových linek (689–697), změněny budou stávající linky 474 a 668. Zrušeno bude 17 linek mimo systém PID. Provoz autobusových linek PID bude zaveden nebo rozšířen na území dalších 31 měst a obcí Středočeského, resp. Libereckého kraje. Zejména bude rozšířena dopravní obslužnost v relacích Mělník – Kokořín a Mělník – Mšeno, dojde ke koordinaci časů a odstranění souběhů železnice a autobusů v relaci Mělník – Mšeno i neefektivních souběhů autobusů v relaci Mělník – Liběchov. Nové spoje jsou zavedeny v mezikrajské relaci Mšeno – Dubá. Rozšířena bude také víkendová doprava do turisticky atraktivní oblasti Kokořínska zejména z Mělníka, kde budou zajištěny návaznosti na autobusy do Prahy.

   Dotčená města a obce

   Blatce, Dobřeň, Doksy, Dolní Zimoř, Dubá, Chorušice, Kadlín, Kanina, Katusice, Kokořín, Lhotka, Liběchov, Lobeč, Luka, Medonosy, Mělnické Vtelno, Mělník, Mšeno, Nebužely, Nosálov, Okna, Řepín, Skalka u Doks, Stránka, Střemy, Tupadly, Velký Borek, Vidim, Vrchovany, Vysoká, Želízy.
 
   Oblast Liběchov – Kokořín

   V této oblasti jsou zavedeny 3 nové linky PID – 691, 692 a 694 a dále je rozšířen provoz na již stávající lince PID 474. Na linku 474 budou převedeny stávající neintegrované spoje v relaci Mělník – Kokořín – Dobřeň, dojde tedy ke zpravidelnění spojů a odstranění nutnosti přestupů v zastávce Kokořín pro cesty Mělník – Dobřeň. K rozšíření provozu dochází také o víkendech, a to celoročně.
   Linka 691 zajistí obsluhu obcí Vidim, Tupadly a Želízy a linka 692 zajistí obsluhu obcí Šemanovice, Sítné, Dolní Zimoř a Želízy. Část spojů obou linek je vedena přímo do Mělníka (především školní spoje) a část pouze do Liběchova s garantovaným přestupem na linku 369, která zajišťuje spojení přímo do centra Mělníka a také do Prahy.
   Linka 692 je na opačné straně v Kokoříně navázána na linku 474, tudíž je možné se z oblasti Šemanovic do Mělníka dostat dvěma způsoby (přes Kokořín nebo přes Liběchov). Provoz linky 692 společně zajišťují dopravci ČSAD Střední Čechy a Kokořínský SOK. Provoz linek 474 a 691 zajišťuje dopravce ČSAD Střední Čechy.
   Linka 694 zajišťuje spojení Kokořín – Vysoká – Dolní Zimoř – Liběchov a provozuje jí dopravce Kokořínský SOK. Na lince 694 jsou zavedeny nové spoje v dopoledním sedle pracovních dnů.
   Kokořínským údolím je vedena linka 695, na jejímž provozu se podílejí oba již zmínění dopravci. Na lince je rozšířen provoz zejména v letním období z důvodu turistického potenciálu. Víkendové spoje budou nově v provozu od dubna do října. Linka je vedena v trase Mělník – (Lhotka) – Kokořínský Důl – (Kokořín) – Vojtěchov – Mšeno. Přes Lhotku je veden pouze 1 pár spojů pro zajištění spojení pro školáky, a to vzhledem k dostatečné obsluze této oblasti železniční dopravou.

   Oblast Mšena

   Oblast Mšena je v současné době jen částečně zaintegrována, a to železnicí a autobusovou linkou 668 v trase Všetaty – Byšice – Mělnické Vtelno – (Kadlín) – Mšeno. Provoz na této lince bude rozšířen o školní spoje dopravce Kokořínský SOK v relaci Chorušice – Mšeno. Varianta spojů do Kadlína bude z důvodu minimálního využití cestujícími z této linky odstraněna, všechny spoje budou vedeny z/do Mšena, a to oběma variantami jak přes Velký Újezd, tak přes Stránku.
   Zavedena je nová významná linka 696 v trase Mělník – Střemy – Nebužely – (Řepín / Kanina – Mšeno). Součástí této linky jsou spoje v relacích Mělník – Mšeno, Mělník – Řepín i školní spoje Mšeno – Řepín. Časové polohy spojů jsou koordinovány se souběžnou železnicí tak, aby nedocházelo k souběhům spojů, avšak jsou nadále zajištěny školní časy. Na lince je tak zaveden intervalový provoz a obslužnost je rozšířena během celého dne. Dopravcem bude především ČSAD Střední Čechy, avšak část spojů zajistí Kokořínský SOK. Na lince je zaveden provoz letních víkendových spojů v trase Mělník – Řepín. V oblasti Mšena jsou dále zavedeny linky 689, 690, 693 a 697. Tyto linky zajišťují především školní spojení z/do Mšena, ale také navazující spojení na linky do Mělníka.
   Linka 689 zajistí zcela nové spojení Mšeno – Blatce – Dubá – (Doksy). Kromě stávajících školních spojů v relace Mšeno – Blatce budou v provozu nově 3 páry spojů v pracovní dny v trase Mšeno – Dubá, které budou časově navázány na spoje z/do České Lípy (po integraci linky 400). Součástí linky 689 jsou také letní víkendové spoje v trase Mšeno – Doksy, jejichž provoz bude rozšířen na období duben – říjen. V letních měsících je část víkendových spojů vedena kolem hradu Houska. Tyto spoje navíc navazují v Doksech na osobní vlaky z/do České Lípy. Sezónní víkendové spoje navíc ve Mšeně navazují na Kokořínský rychlík.
   Linka 690 zajistí spojení Mšeno – Stránka – Kadlín. Linka 693 je vedena v trase Mšeno – Lobeč – Nosálov – (Doubravice – Katusice) a linka 697 v trase Hradsko – Mšeno – Vrátno – Ostrý. Tyto tři linky jsou provozovány především dopravcem Kokořínský SOK. Na lince 693 jsou zavedeny dva víkendové spoje, které zajistí ČSAD Střední Čechy.

   Nové autobusové linky PID

689    Mšeno, Žel. st. – Mšeno, Ráj – Blatce, Tubož – Dubá, Aut. nádr. – Doksy, Staré Splavy, Otočka (v provozu v pracovní dny v úseku Mšeno – Dubá a o víkendech v průběhu sezóny od dubna do října v trase Mšeno – Doksy, tarif PID platí pouze v úseku Mšeno, Žel. st. – Blatce, Tubož, rybník).
690    Mšeno – Stránka – Kadlín (v provozu pouze v pracovní dny).
691    Mělník, Aut. st. – Liběchov – Želízy – Tupadly – (Medonosy) – Vidim (v provozu pouze v pracovní dny, v úseku Mělník – Liběchov a přes Medonosy pouze část spojů).
692    Liběchov – Želízy – Dolní Zimoř – Kokořín, Šemanovice – Kokořín (v provozu pouze v pracovní dny, vybrané spoje přímé do Mělníka jako linka 691).
693    Mšeno, Žel. st. – Lobeč, Zámek – Nosálov – Nosálov, Libovice – Katusice (v provozu celotýdenně, v úseku Nosálov – Katusice pouze vybrané spoje v pracovní dny).
694    Liběchov – Želízy – Dolní Zimoř – Vysoká, Střednice – Vysoká – Kokořín (v provozu pouze v pracovní dny).
695    (Mělník, Fibichova) – Mělník, Aut. st. – (Velký Borek – Lhotka) – Lhotka, Žel. st. – Kokořín, Kokořínský Důl, Podhradí – (Kokořín) – Mšeno, Ráj – Mšeno (v provozu v pracovní dny celoročně, o víkendech v sezoně od dubna do října; přes Velký Borek, Lhotku a Kokořín jedou pouze vybrané spoje v pracovní dny).
696    (Mělník, Fibichova) – Mělník, Aut. st. – Střemy – Nebužely – Řepín – (Mělnické Vtelno, Vysoká Libeň) – Chorušice, Velký Újezd – Kanina – Mšeno, Žel. st. (v provozu v pracovní dny celoročně, o víkendech v sezoně od dubna do října v úseku Mělník – Řepín; do Vysoké Libně zajíždí pouze vybrané spoje v pracovní dny).
697    Stránka, Ostrý – Mšeno – Mšeno, Hradsko (v provozu pouze v pracovní dny).

   Upravené autobusové linky PID

474    Dobřeň, Střezivojice – Kokořín – Vysoká – Mělník, Chloumek – Mělník, Aut. st. – Mělník, Na Brabčově (posílení v úseku Mělník, Chloumek – Kokořín – Dobřeň, Střezivojice, linka již nezajíždí do Šemanovic).
668    Všetaty, Žel. st. – Byšice – Mělnické Vtelno – Chorušice – Stránka / Chorušice, Velký Újezd – Mšeno (posílení v úseku Chorušice – Mšeno, linka již nezajíždí do Kadlína).
747    Posílení provozu v pracovní dny ráno a večer, zavedení zrychlených spojů z Hostína do Mělníka v pracovní dny podvečer.

   Zrušené autobusové linky

Linka    Trasa    Nahrazena
250 011    Mělník – Želízy – Vidim    691
250 012    Mělník – Želízy – Kokořín    692
250 015    Mělník – Kokořín, Kokořínský Důl – Mšeno    695
250 016    Mělník – Střemy – Mšeno    696, S33
250 020    Mělník – Hostín – Mělnické Vtelno, Vysoká Libeň    695, 696, S33
250 021    Mělník – Řepín – Mělnické Vtelno, Vysoká Libeň    696, S33
250 066    Mšeno – Nosálov – Katusice    693
250 067    Mšeno – Chorušice, Vysoký Újezd – Mšeno    668, 696, 697
250 068    Mšeno – Stránka – Kadlín    668, 690, 697
250 069    Mšeno – Chorušice – Mělnické Vtelno    668
250 070    Mšeno – Nebužely – Řepín    696
250 071    Mělník – Mšeno – Doksy    474, 689, 695
250 073    Mšeno – Kokořín – Mělník    695
250 074    Dobřeň – Kokořín – Mělník    474, 692, 694
250 075    Dobřeň – Liběchov    692, 694
250 076    Mělník – Řepín – Mšeno    695, 696
250 077    Mšeno – Dubá – Doksy    689

Autor článku: oit@praha15.cz Odbor dopravy

Soubory ke stažení

Originál dokumentu

Velikost souboru: 852,16kB

formát PDF

Soubor ke stažení Nové okno